
Billboardy, které zadal Mynářův spolek zahrne Miloš Zeman do limitů na kampaň
Řidiči si mohou všimnout billboardů na podporu prezidentské kandidatury Miloše Zemana podél českých silnic. Tím se razantně vylučují jeho neustálé výroky o tom, že nevede žádnou volební kampaň. Na billboardech je zřetelně uvedeno sdružení Přátelé Miloše Zemana, z.s., jako tzv. zapsaný spolek. Jako předseda představenstva je ve spolkovém rejstříku uveden hradní kancléř Vratislav Mynář.
Tiskový mluvčí prezidenta Jiří Ovčáček uvedl, že hlava státu s tímto krokem souhlasí. Všechny související náklady budou zavedeny do účetnictví volební kampaně a tyto částky budou zveřejněny v termínu daném zákonem. Zeman si prý takové billboardy neobjednal, ani nezpracoval, podobnou reklamu ovšem podporuje. Členka jeho volebního týmu Barbora Filípková prozradila, že Zeman si stojí za tím, že žádnou kampaň nevede, na druhou stranu nechce bránit jeho obdivovatelům v podpoře jeho osoby. Kampaň nese název Zeman znovu 2018, což se shoduje s heslem, které se hojně objevuje právě na zmiňovaných billboardech.
Již v průběhu podzimu mohli občané České republiky ve svých poštovních schránkách najít letáky za Zemanovo znovuzvolení. Za zhotovení těchto letáků je zodpovědný podnikatel z Teplic Jaroslav Třešňák, který vlastní společnost JTH Group.
Limit pro první kolo volby je 40 milionů korun, pro druhé se částka navyšuje o dalších 10 milionů. Veškeré výdaje musí uchazeči o prezidentské křeslo zaznamenat na svém transparentním účtu, na který dohlíží Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a hnutí.
Ve spolkovém rejstříku figuruje ve spolku Přátelé Miloše Zemana, z.s. také Karel Srp, což je dlouholetý předseda Jazzové sekce, kterého Zeman navrhoval do funkce člena Rady Ústavu pro studium totalitních režimů. Senát jej ovšem do funkce nejmenoval kvůli tomu, že jako bývalý člen KSČM nesplňoval podmínku stanovenou zákonem.